Veelgestelde vragen

Betalen

Bestel je online dan betaal je via de onderstaande betaalmethoden:

Veilig online betalen.

Betalen met creditcard is mogelijk via de webshop tot een bedrag van €2000,-.

Klarna
Achteraf betalen met Klarna: alleen voor Nederlandse thuisbezorg orders, bij bestelwaarde €100,- tot €2.500,-. Lees meer over Klarna.

Spraypay
Gespreid betalen kan je jouw bestelling in 12,18,24 of 36 maandelijkse termijnen betalen, bij bestelwaarde €250,- tot €2.500,-. Lees meer over Spraypay.

In3
Betaal het aankoopbedrag binnen 60 dagen, in 3 gelijke delen. Bij bestelwaarde €100,- tot €3.000,-. Lees meer over In3

Spraypay
Gespreid betalen kan je jouw bestelling in 12,18,24 of 36 maandelijkse termijnen betalen, bij bestelwaarde €250,- tot €2.500,-. Lees meer over Spraypay.

In3
Betaal het aankoopbedrag binnen 60 dagen, in 3 gelijke delen. Bij bestelwaarde €100,- tot €3.000,-. Lees meer over In3

Deze betaalmethoden gelden alleen voor België.


In onze winkels heb je de volgende betaalmethoden:

Pin of Creditcard
Contant
Pronto Wonen cadeaubon

Bij Pronto Wonen bieden we de volgende mogelijkheden:

Klarna
Met de betaalmethode Klarna kan je een bestelling plaatsen (bij bestelwaarde €100,- tot €2500,- en alleen bij thuisbezorging) en hoef je pas te betalen zodra je de producten hebt ontvangen. Wanneer je order door Klarna wordt goedgekeurd ontvang je van Klarna de factuur met een betaaltermijn van 14 dagen. Voor het betalen via Klarna is geen toeslag van toepassing. Je vindt meer informatie in de 
gebruikersvoorwaarden van Klarna. Algemene informatie over Klarna vind je hier. Jouw persoonsgegevens worden door Klarna in overeenstemming met de geldende wet bescherming persoonsgegevens en zoals beschreven in Klarna’s privacy statement verwerkt. Wanneer je kiest voor ophalen in de winkel, kun je ook kiezen voor betalen bij ophalen.

Spraypay
Met SprayPay – Gespreid betalen kan je jouw bestelling in 12,18,24 of 36 maandelijkse termijnen betalen. Wil jij eerder of extra aflossen? Dit kan altijd boetevrij. Eigenlijk bepaal jij dus de looptijd. Algemene informatie over Spraypay vind je hierGespreid betalen is mogelijk vanaf €250,- tot €2.500,-.

In3
Betaal je je aankoop liever niet in één keer? Maak dan gebruik van in3: dé gespreid betaalmethode zonder kosten! Betaal het aankoopbedrag binnen 60 dagen, in drie gelijke delen. Het minimale bestelbedrag is € 100,- en het maximale bestelbedrag is € 3.000,-. Meer lezen

De daadwerkelijke betaling vindt plaats in een beveiligde omgeving, zodat jouw gegevens niet openbaar toegankelijk zijn.

Bestellen

Nadat je een bestelling online geplaatst hebt, ontvang je een bevestiging via e-mail. Wij zorgen ervoor dat jouw gegevens bij een winkelvestiging van Pronto Wonen terecht komen. Die winkel zal met jou verder rechtstreeks contact opnemen over jouw aankoop. Als je gekozen hebt voor afhalen in de winkel dan ontvangt je daarna bericht van de gekozen winkel. Als je kiest voor bezorgen dan zal de dichtsbijzijnde winkel die het artikel op voorraad heeft contact met je opnemen over de levertijd.

Er is geen minimaal orderbedrag.

Wanneer je interesse hebt in de aanschaf van één van de showroom meubels, dan kun je het product reserveren via de website. De winkel die het meubel aanbiedt zal contact met je opnemen en je over jouw reservering informeren. Hierna kun je afspraken wanneer je het meubel wenst op te halen. 

Een meubel met 'showroomsale' kan enkel bij de vestiging opgehaald worden, waar deze wordt aangeboden. Helaas is het niet mogelijk om vanuit andere vestigingen van Pronto Wonen de meubels naar jouw Pronto Woonwinkel te sturen. 

Zelf geen vervoer? Maak een afspraak voor onze leenbus of aanhanger of kies voor rechtstreekse bezorging. Houdt bij bezorging rekening met extra kosten.

Op meubels uit de showroomsale van Pronto Wonen is niet altijd de gebruikelijke garantie van toepassing. Vraag altijd naar de aangepaste garantievoorwaarden die hiervoor gelden, zodat je nooit voor een verrassing komt te staan.

Levertijd, bezorgen en afhalen

Sommige artikelen zijn uit voorraad leverbaar via de winkel die het artikel op voorraad heeft. Deze artikelen kan je na je online bestelling zelf ophalen in de winkel (ophalen in de winkel die het artikel op voorraad heeft) of laten bezorgen en dan moet je rekening houden met een levertijd van 2 weken. Als de artikelen niet op voorraad zijn bij onze winkels dan worden deze op bestelling geproduceerd bij onze leveranciers wereldwijd. De levertijd is enigzins afhankelijk van de desbetreffende leverancier, de winkel zal contact met je opnemen over de exacte levertijd. De levertijd via de webshop kan anders zijn dan de levertijd bij bestelling in de fysieke winkels.

Volg onderstaande stappen en bekijk je orderstatus.

  • Stap 1: Ga naar de winkeloverzichtspagina.
  • Stap 2: Klik op de Pronto Wonen winkel die jouw order gaat leveren.
  • Stap 3: Klik daarna op de button "Bekijk je orderstatus".
  • Stap 4: Voer daarna het klantnummer en ordernummer in.
  • Stap 5: Bekijk nu je orderstatus.

Mocht je vragen hebben over jouw orderstatus of bestelling, neem dan contact op met de betreffende winkel.

Helaas is het niet mogelijk om de orderstatus van bestellingen bij Pronto Wonen Apeldoorn, Barneveld, Capelle a/d IJssel, Elburg, Lier (België), Meppel, Poortvliet, Terborg (Maron), Volendam, Vriezenveen, Zutphen en Zwolle online te bekijken. Neem voor de actuele orderstatus contact op met de betreffende winkel.

Pronto Wonen bezorgd de artikelen via één van onze winkels bij je thuis, hiervoor worden wel transportkosten in rekening gebracht. Zie ook de vraag over de transportkosten. Onder bezorgen wordt verstaan: het leveren van de goederen in een ruimte direct bij binnenkomst. Eventueel andere bezorgwensen kunnen altijd worden voorgelegd aan de betreffende winkel.

De bezorgkosten voor jouw bestelling worden berekend bij het afrekenen, alle tavieren kun je hier bekijken: bekijk alle bezorgkosten.

Bij een winkel mét voorraad, word je na het plaatsen van de order altijd de volgende werkdag geïnformeerd wanneer de bestelling voor je klaarstaat. De bestelling is altijd binnen 10 werkdagen gereed om op te halen.

Ja, maar er is dan sprake van een levertijd. Na het plaatsen van de order word je de volgende werkdag geïnformeerd over de verwachte levertijd. Staat bij een artikel OP=OP? Dan is het alleen in de winkels met voorraad op te halen.

Retouren en klachten

Indien je een artikel online hebt besteld dan heb je als klant het recht om je bestelling binnen 14 dagen, in originele verpakking in overleg met de Pronto Wonen vestiging te retourneren. Kijk hier voor de adressen van al onze winkels. Jouw bestelling wordt dan, na correcte aankomst in de Pronto Wonen vestiging, aan je vergoed. Indien de order volledig terugstuurt wordt, dan ontvang je de verzendkosten terug van de 1e zending. De verzendkosten, voor het terugsturen, zijn voor je eigen rekening. Het herroepings formulier tref je in de e-mail die je ontvangen hebt na je webshop bestelling.

Artikelen kunnen alleen geretourneerd worden als deze nog in originele staat zijn. De artikelen mogen alleen geretourneerd worden in de winkel van herkomst. De verzendkosten, voor het terugsturen, zijn voor je eigen rekening. Heb je een klacht over een artikel vul dan het service formulier in.

Dit formulier vind je op de webshop orderbevestiging die je ontvangen hebt via de e-mail.

Ja, Pronto Wonen is aangesloten bij het CBW en hanteert dan ook de voorwaarden van de CBW. Klik hier om de voorwaarden te bekijken.

Pronto Wonen staat voor de kwaliteit van haar meubelen. Heb je ondanks onze goede zorgen toch een klacht over de aangekochte meubelen, dan kun je deze goed omschreven, voorzien van foto's, via de website melden/indienen. Klik hier voor het indienen van service. De betreffende vestiging zal dan zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Controleer dan of de e-mail in je spam box terecht is gekomen.