Veel gestelde vragen

 Betaling

  1. Hoe werkt de betaling in de webwinkel?
    Wanneer je de bestelling in de webwinkel hebt afgerond, krijg je de vraag om online de betaling via iDEAL af te ronden.
    Na ontvangst van de betaling ontvang je een bevestiging van jouw bestelling per e-mail.
  2. Wat is iDEAL?
    Je kunt vertrouwd, veilig en gemakkelijk jouw aankopen doen via de Pronto Wonen webwinkel. iDEAL is het systeem dat je direct koppelt
    aan jouw internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoef je je niet te registreren, bestanden
    te downloaden of een account aan te maken. Maak je gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ING, Rabobank of
    SNS Bank dan kun je direct met iDEAL betalen. Je rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van jouw
    eigen bank. Betalen zoals je eigenlijk al gewend bent.
  3. Hoe veilig zijn de betalingen via de webwinkel?
    De daadwerkelijke betaling vindt plaats in een beveiligde omgeving, zodat jouw gegevens niet openbaar toegankelijk zijn.
  4. Betalen met creditcard?
    In onze fysieke winkels is het betalen met creditcard niet in elke winkel mogelijk. Vraag vooraf in de winkel of het mogelijk is om met creditcard te betalen
     

Bestelling

  1. Wat gebeurt er nadat ik een bestelling via de webwinkel gedaan heb?
    Nadat je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je een bevestiging via email. Je ontvangt daarna bericht van de Pronto Wonen vestiging uit jouw
    regio wanneer de bestelling geleverd kan worden.
  2. Kan ik producten via internet bestellen?
    Jazeker kun je winkelen in onze online winkel. Bijna het gehele assortiment kun je hierop vinden.
    Indien je een artikel in een andere uitvoering, kleur of materiaalsoort wenst dan kun je het beste de dichtstbijzijnde Pronto Wonen winkel bezoeken.
  3. Wat moet ik doen als het meubel niet aan mijn verwachtingen voldoet?
    Indien je een artikel online hebt besteld dan heb je als klant het recht om je bestelling binnen 14 dagen, in originele verpakking in overleg met
    de Pronto Wonen vestiging te retourneren. Kijk hier voor de adressen van al onze winkels.
    Jouw bestelling wordt dan, na correcte aankomst in de Pronto Wonen vestiging, aan je vergoed.
    De verzendkosten, voor het terugsturen, zijn voor je eigen rekening.
  4. Wat is de levertijd op de producten?
    Sommige artikelen zijn uit voorraad leverbaar. De meeste artikelen worden op bestelling geproduceerd door onze leveranciers wereldwijd.
    Je krijgt na je bestelling een bevestiging van deze levertijd. De levertijd is enigzins afhankelijk van de desbetreffende leverancier. De levertijd via de webshop
    kan anders zijn dan de levertijd bij bestelling in de fysieke winkels.
  5. Wat is het minimale orderbedrag op de webshop?
    Er is geen minimale orderbedrag (exclusief transportkosten).
  6. Kan ik mijn aankopen retourneren?
    Artikelen kunnen alleen geretourneerd worden als deze nog in originele staat zijn. De verzendkosten, voor het terugsturen, zijn voor je eigen rekening.
    Heb je een klacht over een artikel vul dan het service formulier in.
  7. Kan ik showroomsale artikelen bestellen?
    Wanneer je interesse hebt in de aanschaf van één van de showroommodel meubels, dan kun je het product reserveren via de website. Je zult dan benaderd worden door het filiaal waar het meubel op voorraad is voor meer informatie over het product. Let wel op dat op showroom sale artikelen geen garantie gegeven kan worden.
  8. Waar kan ik mijn orderstatus bekijken?
    Bij de gekozen winkel kan je via de orderstatus button je klantnummer en ordernummer invoeren om je orderstatus te bekijken. 

Bezorgen

    1. Bezorgt Pronto Wonen de aankopen ook thuis?
      Pronto Wonen bezorgt de artikelen via de webwinkel bij je thuis, hiervoor worden wel transportkosten in rekening gebracht. Zie de vraag over de transportkosten.
      Onder bezorgen wordt verstaan: het leveren van de goederen in een ruimte direct bij binnenkomst. Eventueel  andere bezorgwensen kunnen altijd worden voorgelegd aan de betreffende winkel

    2. Worden er transportkosten gerekend op de webshop?

      Bij Pronto Wonen begrijpen wij dat je snel jouw huis wilt inrichten, liever vandaag dan morgen.
      Wij zorgen ervoor dat veel van onze meubelen uit voorraad leverbaar zijn.
      Onze prijzen zijn gebaseerd op direct meenemen of zelf ophalen.
      Bij alle winkels kun je gebruik maken van een aanhanger of bus.
      Beschik je niet over deze gelegenheid, dan kan Pronto Wonen ervoor zorgen dat deze tegen een redelijke vergoeding thuis bezorgd worden.

      Bezorgkosten binnen Nederland

      Bezorgkosten voor webshopbestellingen Bezorgkosten voor schilderijen
      Bezorgkosten € 65,- Bezorgkosten € 12,50
      1e etage via de trap + 24,-  
      2e etage via de trap + € 28,- Bezorgkosten voor sierkussens, accessoires en onderhoudsmiddelen
      3e etage via de trap + € 32,- Bezorgkosten € 5,75
      4e etage en hoger via de trap + € 36,-  
      Met de lift, ongeacht de etage: € 24,- toeslag  
      Bezorging op Waddeneilanden na overleg met de winkel
       

      Bezorgkosten in België

      Bezorgkosten voor webshopbestellingen Bezorgkosten voor schilderijen
      Bezorgkosten € 110,- Bezorgkosten via de webwinkel € 15,00
      1e etage via de trap + 25,-  
      2e etage via de trap + € 35,- Bezorgkosten voor sierkussens, accessoires en onderhoudsmiddelen
      3e etage via de trap + € 45,- Bezorgkosten € 10,75
      4e etage en hoger via de trap + € 55,-  
      Met de lift, ongeacht de etage: € 24,- toeslag  
      Bezorging op Waddeneilanden na overleg met de winkel

Klachten

  1. Is Pronto Wonen aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW)?
    Ja, Pronto Wonen is aangesloten bij het CBW en hanteert dan ook de voorwaarden van de CBW. Klik hier om de voorwaarden te bekijken.
  2. Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
    Pronto Wonen staat voor de kwaliteit van haar meubelen. Heb je ondanks onze goede zorgen toch een klacht over de aangekochte meubelen,
    dan kun je deze goed omschreven, voorzien van foto's, via de website melden/indienen. Klik hier voor het indienen van service. De betreffende vestiging
    zal dan zo snel mogelijk contact met je opnemen.
  3. Heeft Pronto Wonen een klantenservice?
    Pronto Wonen is een onderdeel van de Internationale Meubel Groep. De vestigingen die zijn aangesloten bij Pronto Wonen zorgen ieder persoonlijk
    voor een correcte afhandeling van uw bestelling cq. klacht.
     

Mijn gegevens

  1. Hoe kan ik een wijziging in mijn gegevens doorgeven?
    Via "inloggen", rechtsboven in het menu, kun je jouw accountgegevens wijzigen.
  2. Ik wil klant worden bij de webwinkel, hoe moet ik dat doen?
    Je kunt klant worden door een account aan te maken. Met dit account kun je snel en eenvoudig bestellen. De webwinkel registreert je als klant,
    waardoor je bij een volgend bezoek niet opnieuw je gegevens hoeft in te voeren.
  3. Wat zijn de voordelen van een persoonlijke webwinkel account?
    Je hoeft bij een volgend bezoek niet opnieuw jouw gegevens in te voeren. Daarnaast kun je zien welke producten je al eerder besteld hebt bij de webwinkel.
    Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe vraag ik een nieuwe aan?

    Klik rechtsbovenin op inloggen en daarna op ''uw wachtwoord vergeten'' Je kunt jouw wachtwoord dan opnieuw aanvragen. E-mailadressen die niet
    zijn geregistreerd, worden niet door de webwinkel herkend.
     

Algemene vragen

  1. Ik wil franchisenemer worden bij Pronto Wonen kan dit?
    Indien je een eigen Pronto Wonen wilt starten vraag dan de informatie brochure van Pronto Wonen aan.
  2. Ik wil graag meer informatie over de verzorgingsproducten van Pronto Wonen.
    Klik hier voor meer informatie over de verzorgingsproducten.
  3. Kan ik een aanhanger of bus reserveren?
    Kun je de gekozen meubelen niet met je eigen auto meenemen? Dan hebben de meeste Pronto Wonen winkels een bus of aanhanger die op afspraak gereserveerd kan worden.
  4. Waar kan ik de montagehandleidingen vinden op de website?
    Klik hier voor de montagehandleidingen.

Productvragen

  1. Heb je een productvraag?
    Kijk dan op deze pagina met veel gestelde productvragen.

Showroomsale

  1. Hoe werkt het?
    Voor showroommodellen geldt, op=op en zijn slechts bij enkele Pronto Woonwinkels te reserveren.
    Heb je interesse? Reserveer via de webshop jouw showroommodel. De winkel die het meubel aanbiedt zal contact met je opnemen en je over jouw reservering informeren. Hierna kun je afspreken wanneer je het meubel wenst op te halen.

    Nog even dit:
    - Een meubel met 'showroomsale' kan enkel bij de vestiging opgehaald worden, waar deze wordt aangeboden. Helaas is het niet mogelijk om vanuit andere vestigingen van Pronto Wonen de meubels naar jouw Pronto Woonwinkel te sturen. 
    - Zelf geen vervoer? Maak een afspraak voor onze leenbus of aanhanger of kies voor rechtstreekse bezorging. Houdt bij bezorging rekening met extra kosten.
    - Op meubels uit de showroomsale van Pronto Wonen is niet altijd de gebruikelijke garantie van toepassing. Vraag altijd naar de aangepaste garantievoorwaarden die hiervoor gelden, zodat je nooit voor een verrassing komt te staan.